Ensam är inte stark

795

Музыка создана Isolith с помощью Suno AI

Ensam är inte stark
v4

@Isolith

Ensam är inte stark
v4

@Isolith

Текст песни
Fredag efter fem. Alla har gått hem.
Men det brinner i min mailkorg. Jag sitter kvar. Jag är Ombudet.
Försäkringskassan. Min arbetsplats. Vår stridszon.

Jag kom in för att göra skillnad, med juridikens svärd.
Akademiker mot byråkratin, en ensam, tyst färd.
"Ser medlemslistan; det är lönerevision igen.
Chefen pratar potten, men jag vet vad avtalet säger, min vän.
De trycker 'maximal effektivitet', men jag ser bara sjuka fall.
De ignorerar stressen, men jag är väggen de ska falla mot, i alla fall.

Fick mail sju på kvällen – Angående diskrimineringsfall
De vill snika medlem på jobbet, men inte på min vakt!

Bakom stängd dörr, i förhandlingsrummet kallt.
Där kampen pågår tyst, men påverkar ändå allt – Allt!
Jag står upp för min medlem, för varje enskild röst.
Mot systemet som kväver, tills det inte finns någon tröst.
Saco-S ombud, min titel, mitt mandat.
Jag är kuggen som bromsar – när byråkratin har spårat ur, helt klart.

Min motpart, HR, det är en helt annan lek.
Med nollprocentshöjning, de ger oss en facklig reaktion, helt blek.
Men jag citerar paragraf, jag lyfter upp praxis, de kallar mig svår.
Men de ville ju att Kassan skulle bli 'gränspolis' – det gav oss fackliga sår!"
Jag tar det personligt, för moralen är vår sköld.
Vi ska inte tvingas till tvivel, när vi bara vill vara fyllda av välvilja, ingen köld.
Mertidsersättning? De ville göra det fult och billigt.
Jag tryckte på Villkorsavtal-T, sa: 'Är du verkligen villig?

De kan äga byggnaden. De kan ha makten i siffran."
Men min röst... den väger tungt Den bär upp våra medlemmar."

Bakom stängd dörr, i förhandlingsrummet kallt.
Där kampen pågår tyst, men påverkar ändå allt – Allt!
Jag står upp för min medlem, för varje enskild röst.
Mot systemet som kväver, tills det inte finns någon tröst.
Saco-S ombud, min titel, mitt mandat.
Jag är kuggen som bromsar – när byråkratin har spårat ur, helt klart.

Jag är protokollförare. Jag är förhandlaren. Jag är VILJAN

Ja, visst. Vi ses på måndag
Стиль музыки
EDM, Electropop, catchy, Male Voice, 120-160 BPM

Вы могли бы

Кавер на песню Årjängs tjejer
v4

Создано пользователем Andreas Schlyter с помощью Suno AI

Кавер на песню زفه يمنيه
v4

Создано пользователем حميد عبده الجماعي с помощью Suno AI

Кавер на песню Dwa Oblicza Nocy (Ultimate Italo-Synthwave Duet)
v5

Создано пользователем Jerzyna K с помощью Suno AI

Кавер на песню Solo En Español
v4

Создано пользователем Dayan Jaquez с помощью Suno AI

Похожие плейлисты

Кавер на песню roberta
v4

Создано пользователем fabrizio sperduti basi karaoke с помощью Suno AI

Кавер на песню Выпускной
v4

Создано пользователем Natalia Sansha с помощью Suno AI

Кавер на песню Giro
v4.5

Создано пользователем Roberto Lazzaris Bertoldi с помощью Suno AI

Кавер на песню Моя дорога моя удача
v4

Создано пользователем Надежда Ермакова с помощью Suno AI